dobre tłuszcze =      
zdrowa dieta 

Tłuszcz nie kojarzy się najlepiej w odniesieniu do odchudznia 

To duży błąd bo tłuszcze są niezbędne w naszej diecie, także w procesie odchudzania 

to jak jest z tym tłuszczem?
zdrowe Omegi  

Omega 9

Kwasy tłuszczowe jednonasycone

przykładem kwasu jednonienasyconego jest kwas oleinowy, który występuje prawie we wszystkich tłuszczach. Bogatym źródłem kwasu oleinowego jest oliwa z oliwek oraz olej rzepakowy.

Omega 3

kwasy tłuszczowe wielonienasycone 

Do wielonienasyconych kwasów tłuszczowych rodziny omega-3 zaliczamy kwasy:

alfa-linolenowy

EPA (eikozapentaenowy)

DHA (dokozaheksaenowy).

Doskonałym źródłem kwasu alfa-linolenowego jest olej lniany, a także rzepakowy i sojowy. Źródłem pozostałych dwóch kwasów (EPA i DHA) są: ryby i owoce morza, a także algi

Omega 6

KWASY TŁUSZCZOWE WIELONIENASYCONE

Przedstawicielem rodziny omega-6 jest kwas linolowy, który występuje w dużej ilości m.in. w oleju krokoszowym, słonecznikowym i z pestek winogron. Jeśli z dietą zostanie dostarczona odpowiednia ilość kwasu linolowego, organizm może samodzielnie  produkować pozostałe kwasy z tej rodziny.

Jesli chcesz dowiedzieć się więcej o tłuszczach zapisz się do mojego newslettera

*jakie tłuscze jeść przy redukcji wagi
*na co uważać 
*co to są aflatoksyny
*jakie ryby wybierać
 
*co to jest współczynik sytości

zapraszam do mojego newslettera
   

Wysyłając ten formularz, wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (imię, e-mail, telefon) w celach otrzymania newslettera. Niniejsze oświadczenie jest zgodą w rozumieniu art. 4 pkt 11 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

                   Nazywam się Barbara Łukomska - 

jestem dietetykiem i trenerem odchudznia - zapraszam